MERK: Dette juridiske varselet gjelder for hele innholdet på nettsiden www.osabus.no og for all kommunikasjon via e-post eller web-e-post mellom oss og deg. Før du bruker OsaBus.no eller kommuniserer gjennom dens offisielle kanaler ([email protected]), vennligst les nøye gjennom disse vilkårene. Ved å bruke OsaBus.no indikerer du din aksept av disse vilkårene. Hvis du ikke aksepterer disse vilkårene, vennligst avstå fra å bruke OsaBus.no.
Dette varselet er gitt av Osa Travel Management B.V., med adresse John M. Keynesplein 10, 1066EP, Amsterdam, Nederland. Vi er et selskap registrert i Nederland. Du kan kontakte oss på +49 3319 0084 999 eller via e-post på [email protected].
Du har tillatelse til å skrive ut og laste ned utdrag fra OsaBus.no for personlig bruk under følgende betingelser:
Ingen del av OsaBus.no kan reproduseres eller lagres på noen annen nettside eller inkluderes i noen offentlig eller privat elektronisk oppslagstjeneste eller tjeneste uten forhåndsskrevet tillatelse fra Osa Travel Management B.V.
Alle rettigheter som ikke uttrykkelig er gitt i disse vilkårene er forbeholdt.
Hvis du ønsker å lenke til OsaBus.no, må du følge følgende betingelser:
Osa Travel Management B.V. forbeholder seg retten til å tilbakekalle retten til å lenke til OsaBus.no når som helst ved brudd på disse vilkårene.
Informasjonen som gis på denne nettsiden er kun for generelle informasjonsformål. Den utgjør ikke et bindende tilbud fra oss. For å inngå en bindende avtale med leverandører av aktiviteter tilgjengelig på OsaBus.no, må du sende en bookingforespørsel gjennom OsaBus-plattformen. Aksept av bookingforespørselen er underlagt de generelle vilkårene og betingelsene til Osa Travel Management B.V. (OsaBus), enten av OsaBus.no-personalet eller den spesifikke leverandøren.
Osa Travel Management B.V. (OsaBus) fraskriver seg ansvar for skader som oppstår som følge av din tilgang til eller manglende evne til å få tilgang til nettsiden, feil eller utelatelser på nettsiden eller bruken av nettsiden, unntatt i tilfeller av forsettlig mislighold eller grov uaktsomhet og i den grad tillatt av gjeldende lov. Dette ansvarsfraskrivelsen gjelder ikke for garantier, krav knyttet til personskade eller skade, eller krav basert på produktansvarsregler.
Mens Osa Travel Management B.V. streber etter å sikre nøyaktigheten av informasjonen på OsaBus.no, gir den ingen garantier for nøyaktigheten og fullstendigheten av materialet. Materialet og produktbeskrivelsene på OsaBus.no kan endres eller bli utdatert uten varsel.
Materialet på OsaBus.no tilbys ‘som det er’ uten noen garantier eller betingelser. Derfor ekskluderer Osa Travel Management B.V. i størst mulig grad tillatt av loven alle representasjoner, garantier, betingelser og andre vilkår som kan ha effekt i forhold til OsaBus.no, inkludert underforståtte betingelser om tilfredsstillende kvalitet, egnethet for et bestemt formål og bruk av rimelig omsorg og ferdigheter.
Reservasjoner for transporttjenester kan gjøres elektronisk gjennom OsaBus sin nettside, www.osabus.no, eller via e-post på [email protected]. Vennligst les nøye gjennom følgende informasjon om betaling:
Inntil reservasjonen er bekreftet av OsaBus skriftlig (via e-post) og full betaling er mottatt fra klienten, kan reservasjonen endres av OsaBus eller klienten.
OsaBus er ikke ansvarlig for tapt eller ikke-leverte bekreftelseskvitteringer når du bestiller via internett. Hvis spam-blokkeringen er aktivert, kan bekreftelses-e-posten kanskje ikke mottas. Det er klientens ansvar å ringe og få en bekreftelses-e-post etter å ha gjort en bestilling.
Full betaling av estimerte kostnader må mottas senest to uker (14 dager) før den planlagte tjenestedatoen.
Fakturaer vil bli utarbeidet basert på valgt betalingsmetode.
Klienten må oppgi følgende detaljer for fakturautstedelse:
Faktureringsbeskrivelsen «osabus.com» vil vises på kortholders kredittkortutskrift for vellykkede kredittkortbetalinger.
OsaBus vil ikke selge, kjøpe, levere, utveksle eller avsløre konto- eller transaksjonsdata eller personlig informasjon om eller fra en kortholder, bortsett fra til sin akquirer, Visa/Mastercard-selskapene, eller som svar på gyldige krav fra myndighetene.
Enhver endring i en reservasjon avhenger av tilgjengeligheten til de forespurte transporttjenestene som foreslått av den endrede reservasjonen, betaling av gjeldende gebyr fastsatt av OsaBus og godkjenning fra OsaBus. Vær oppmerksom på at alle reservasjoner er endelige, og betalinger og depositum er ikke-refunderbare, unntatt innenfor rammene av utstedte garantier, i tilfelle skade på liv, lem eller helse, eller for krav basert på produktansvarsregler.
Manglende betaling til rett tid, inkludert depositum, estimerte kostnader eller andre beløp som skyldes OsaBus, kan føre til kansellering av klientens reservasjon etter OsaBus’ skjønn, med påførte egnede kanselleringsgebyrer.
Hvis klienten ønsker å endre eller avbestille en eksisterende reservasjon og overføre det betalte depositumet eller hele beløpet til en annen tid, dato eller annen tjeneste, må dette bekreftes av en representant fra OsaBus. Vær oppmerksom på at OsaBus ikke kan garantere at den nye tjenesten kan tilbys til samme pris, og det kan påløpe ekstra kostnader.
Vennligst merk at våre tilbud er gyldige i maksimalt 3 dager, da vi har en tendens til å bli fullbooket raskt. Vi reserverer og sikrer busser bare når vi har mottatt betaling eller minst 20 % depositum. Priser og tilgjengelighet av kjøretøy er underlagt bekreftelse ved mottak av betaling.
Priser og kjøretøy bekreftes kun etter at betalingen er mottatt.
Vi forstår at uforutsette omstendigheter kan oppstå og påvirke ferieplanene dine. Hos OsaBus er vi her for å hjelpe deg med avbestillings- og refusjonsprosedyrer. Vennligst merk følgende:
Hos Osa Travel Management B.V. ønsker vi at du og gruppen din skal ha en hyggelig opplevelse. Derfor ber vi deg vennligst om å følge følgende retningslinjer:
Vennligst oppretthold en respektfull og passende oppførsel til enhver tid. Du er ansvarlig for eventuelle skader forårsaket av deg selv eller noen i gruppen din. Hvis noen myndigheter anser deg eller noen i gruppen din som uegnet til å reise, eller hvis oppførselen din skaper ubehag for andre, kan de be deg forlate innkvarteringen, utflukten eller aktiviteten. I slike tilfeller vil vår avtale avsluttes, og fulle kanselleringsavgifter vil gjelde.
Vennligst overhold alle engelske lover, krav og formaliteter fra lokale politi, helsemyndigheter og andre offentlige instanser.
Vis høflighet overfor våre turarrangører, ansatte, guider og representanter. Følg instruksjonene fra turlederen og/eller gruppelederen gjennom hele turen.
Samarbeid med transport-, hotell-, restaurantoperatører og andre tjenesteleverandører. Vennligst overhold deres vilkår og regler mens du bruker tjenestene deres.
Respekter lokale beboeres skikker og tradisjoner, samt reglene for tradisjonelle boliger. Du er selv ansvarlig for dine handlinger på alle steder som besøkes under turen.
Vær oppmerksom på at kontaktinformasjonen til bussjåfører vil bli gitt deg inntil 24 timer før turen. Som en del av vår forpliktelse til å opprettholde profesjonelle grenser, minner vi deg vennligst om at kontaktopplysningene som er oppgitt for bussjåføren, kun er for kommunikasjon knyttet til turen. Det er strengt forbudt å kontakte bussjåføren før turen av private eller personlige årsaker. Våre sjåfører er dedikert til å trygt transportere deg fra punkt A til B og er ikke tilgjengelige for turledning eller personlige henvendelser.
Det er strengt forbudt å fysisk angripe sjåfører eller andre personer under turen. Vi forventer at alle passasjerer behandler vårt personale og medreisende med respekt og vennlighet.
Bussjåfører forventes å ankomme i tide. Imidlertid kan det være uforutsette omstendigheter (trafikk, veiarbeid, værforhold, ulykker/farer osv.) som kan påvirke ankomsttiden. Vær oppmerksom på at i tilfelle en slik forsinkelse, vil ingen refusjon være berettiget. Vi setter pris på din forståelse i denne saken.
Vi setter pris på ditt samarbeid og forståelse for å følge disse retningslinjene. Hvis du har spørsmål eller bekymringer, er du velkommen til å kontakte oss.
Hos Osa Travel Management B.V. streber vi etter å levere tjenester av høy kvalitet som tilfredsstiller dine forventninger. Vi verdsetter din tilfredshet og streber etter å gi deg en jevn og hyggelig opplevelse.
Vennligst merk følgende punkter:
Vi er ansvarlige for tjenestene vi tilbyr på avtalt sted. Disse tjenestene bør oppfylle en rimelig standard og være i samsvar med beskrivelsene som er oppgitt på nettsiden vår. Hvis tjenestene ikke oppfyller disse standardene og påvirker ferieopplevelsen din, vil vi kompensere deg i henhold til dette. Vær oppmerksom på at vårt ansvar er begrenset til beløpet som er betalt til oss og dekker ikke eventuelle ekstra kostnader som påløper for deg.
Vi kan ikke akseptere ansvar for tap eller skader forårsaket av medlemmer av gruppen din, tredjeparts tjenesteleverandører eller hendelser utenfor vår kontroll (force majeure). Vårt ansvar er begrenset til det totale beløpet som er betalt til oss av deg.
Noen aktiviteter som tilbys av Osa Travel Management B.V. leveres av våre leverandører. I slike tilfeller fungerer vi som en bookingagent. Selv om vi fremmer disse aktivitetene, skal det ikke tolkes som en anbefaling om å delta. Vi kan ikke holdes ansvarlige for skader, skader, tap (inkludert tap av personlige eiendeler som er igjen i kjøretøy), eller død som følge av disse aktivitetene. Selv om vi samarbeider med anerkjente leverandører, er eventuelle falske representasjoner fra dem utenfor vår kontroll.
Vær oppmerksom på at visse aktiviteter kan anses som «farlige aktiviteter» av forsikringsselskaper. Hvis du ønsker å være tilstrekkelig dekket av forsikringspolicyen din, kan det hende du må betale en ekstra premie.
Vi forbeholder oss retten til å begrense våre ansvarsområder i samsvar med lovene og regelverket i Nederland.
Vi forbeholder oss retten til å endre, suspendere eller avslutte våre tjenester uten varsel når som helst. Vi forbeholder oss også retten til å nekte tjeneste til hvem som helst av hvilken som helst årsak.
Hos Osa Travel Management B.V. kan vi ikke holdes ansvarlige for tap, ulemper eller skader forårsaket av omstendigheter utenfor vår kontroll. Vennligst merk følgende:
Vær oppmerksom på at visse omstendigheter er utenfor vår rimelige kontroll, og vi vil gjøre alt vi kan for å minimere forstyrrelsene og sikre din sikkerhet og komfort.
Osa Travel Management B.V. forbeholder seg retten til å gjøre endringer i turprogrammer som er nødvendige, med hensyn til faktorer som værforhold, tilgjengelighet av attraksjoner eller andre omstendigheter.
Osa Travel Management B.V. forbeholder seg også retten til å endre størrelsen og typen kjøretøy som brukes for våre turer.
I tillegg til personopplysninger som dekkes av vår personvernpolicy, betraktes materiale du sender eller legger ut på OsaBus.no som ikke-konfidensielt og ikke-eiet. Osa Travel Management B.V. er ikke forpliktet til å behandle slikt materiale på en konfidensiell måte. Osa Travel Management B.V. og dets designerte har rett til å kopiere, avsløre, distribuere, inkludere og bruke slikt materiale, sammen med all data, bilder, lyder, tekst og andre elementer som er inneholdt i det, til både kommersielle og ikke-kommersielle formål.
Røyking er strengt forbudt på alle kjøretøy som brukes i våre turer.
Osa Travel Management B.V. anbefaler sterkt at du skaffer deg omfattende internasjonal reiseforsikring som er gyldig for varigheten av oppholdet ditt i det landet du besøker. Denne forsikringen bør gi dekning for ulike reiserelaterte aspekter, inkludert, men ikke begrenset til, medisinske utgifter, utgifter til avbestilling eller endring av reisen, tap av bagasje, ulykker og repatriering. Det er viktig å beskytte deg selv mot uforutsette omstendigheter.
Vær oppmerksom på at Osa Travel Management B.V. ikke kan holdes ansvarlig for konsekvensene av at du ikke skaffer tilstrekkelig reiseforsikring eller for forsømmelighet i denne sammenheng. Det er ditt ansvar å sørge for at du har tilstrekkelig dekning for å beskytte deg selv under reisen.
Hvis du har noen klager, vennligst informer oss så snart som mulig, slik at Osa Travel Management B.V. kan håndtere saken raskt og effektivt. For klager knyttet til ferieopplevelsen ber vi deg vennligst om å sende dem skriftlig innen én uke eller 7 dager fra avslutningen av turen. Krav mottatt etter denne fristen vil ikke bli vurdert.
Vennligst merk at ethvert krav mot Osa Travel Management B.V. som oppstår som følge av disse vilkårene og betingelsene, turen eller hendelser eller unnlatelser under eller knyttet til turen, ikke skal overstige beløpet du faktisk har betalt til Osa Travel Management B.V. for turen. Vi er ikke ansvarlige for skader eller tap utover de som faktisk er pådratt og allerede betalt for, heller er vi ansvarlige for følgeskader, fremtidige skader, tapt fortjeneste, tapte muligheter, mental nød eller smerte og lidelse.
Vårt ansvar overfor deg er begrenset til beløpet vi mottar fra deg, og derfor kan vi ikke kompensere for andre kostnader som påløper for deg.
Vær oppmerksom på at disse vilkårene og betingelsene er underlagt nederlandsk lov og er gjenstand for den eksklusive jurisdiksjonen til nederlandske domstoler.
Takk for at du leser og samtykker til våre Vilkår og betingelser. Vi håper disse retningslinjene gir klarhet og gjennomsiktighet når det gjelder våre tjenester. Hos Osa Travel Management B.V. streber vi etter å levere enestående opplevelser og sikre din tilfredshet gjennom hele reisen.
Vi ønsker deg en fantastisk tur og lykke til på eventyrene dine! Vi forstår at uforutsette omstendigheter eller spørsmål kan oppstå under reisen din. I slike tilfeller oppfordrer vi deg til å kontakte vårt dedikerte team. Vi er her for å hjelpe deg og svare på eventuelle bekymringer du måtte ha.
En gang til, utvider vi våre varmeste ønsker for en minneverdig og hyggelig tur. Bon voyage!
Med vennlig hilsen,
Osa Travel Management B.V. Team